BERICHT UIT HET VERLEDEN

Alle teams van VC SON winnen.

Zaterdag 24 januari j.l. hebben alle teams van VC SON hun thuiswedstrijden gespeeld in de Bongerd te Breugel.

De meisjes speelden tegen Nuvo’68 uit Nuenen. In de eerste set zorgde de harde opslag van Daphne Majoor en het sterke blok van Linda van Asseldonk voor een 3-0 voorsprong. Bij 6-0 voor Son zag de Nuenense coach zich genoodzaakt om een eerste time-out aan te vragen. Dit hielp even, want Nuvo’68 scoorde het eerste tegenpunt. De vreugde voor de tegenstanders was van korte duur, Kim Peerenboom serveerde naar 9-1 en uiteindelijk scoorde Linda met 15-3 het laatste punt van deze set. Ook de tweede set begon uitstekend. Een smash van Loes Verhoeven haalde de opslag terug en Son liep daarna uit naar 8-0. Op dit punt leidde concentratiegebrek tot punten voor de tegenpartij. Bij 8-6 moesten de coaches van Son een time-out aanvragen. Hierna ging de strijd tot 12-9 gelijk op. Met een opslag van Suzanne van de Voort die meteen een punt opleverde en wederom een blok van Linda werd ook de tweede set gewonnen, dit keer met de mindere cijfers 15-9.

In de derde set had Son geen medelijden meer. De zusjes Daphne en Sanne Majoor serveerden achter elkaar ieder 3 punten (6-0) en verder werden in deze set geen punten meer weggegeven. Het werd 15-0 en daarmee won VC SON de wedstrijd met 3-0.

De jongens speelden tegen Bijnen Licht uit Eindhoven. De eerste set werd onnodig met 15-17 afgegeven. Son had in het begin het betere van het spel, maar de jongens gaven door gebrek aan ervaring de set toch nog uit handen. In de tweede set werden de zaakjes wat beter aangepakt, een 15-4 overwinning was het resultaat. Het zag er lange tijd naar uit dat de jongens het kunststukje van de meisjes (een 15-0 overwinning in de laatste set) ook zouden kunnen uitvoeren. Bij 14-0 slaagde Bijnen Licht er echter in om een tegenpunt te scoren. De uitslag van de set werd snel daarna bepaald op 15-1. Waardoor een 2-1 overwinning voor Son werd bereikt.
De dames van VC SON speelden tegen de studenten van Hajraa. Van deze tegenstander werd in de eerste helft van de kompetitie op eenvoudige wijze met 3-0 gewonnen. Door onderschatting en doordat de tegenstander dit keer een betere spelverdeelster had opgesteld werd de eerste set geheel onverwachts verloren. Son raakte echter niet in paniek, het vertrouwen in eigen kunnen was duidelijk aanwezig. In de volgende drie sets werd Hajraa op overtuigende wijze aan de kant gezet, waarmee de einduitslag op 3-1 kwam.

De heren van Son speelden tenslotte tegen Atrotos uit Heeze. De eerste set verliep zeer moeizaam en werd met 9-15 verloren. Door enkele wissels werd de rust in het team hersteld en ondanks het feit dat er voor geknokt moest worden, werden de volgende drie sets met overtuigende cijfers gewonnen (15-7, 15-10 en 15-6).

Jongens 2