Zaterdag 16 mei 2009.

VCSB 2 wint de Amstel Cup !!!

Voor de tweede maal sinds de oprichting in 2002 heeft VCSB de Amstel Cup gewonnen. Eerder gebeurde dit al in 2004.
Ook een van de twee fusieclubs, VTC Son, was al eens winnaar van deze Cup.

De spelers die het ditmaal hebben bereikt:

Dirk van Vreeswijk - spelverdeler
Eddy van Waalwijk van Doorn - spelverdeler (was ook al eens winnaar met VTC Son)
Sander Cooymans - middenaanvaller
Ronnie van de Heuvel - middenaanvaller
Patrick Verstappen - buitenaanvaller
Hans van Dommelen - spelverdeler (was er in 2004 ook al bij)
Mark Schoenmakers - middenaanvaller
Stephan Dovermann -
buitenaanvaller
Sebastiaan Dovermann - buitenaanvaller

In de eerste wedstrijd werd Blixembosch vrij eenvoudig en met groot verschil verslagen.
Dit was een leuke opwarmer voor de tweede wedstrijd tegen ODI, die onmiddellijk volgde.
In de competitie werd twee maal van ODI verloren, waardoor ODI kampioen werd en VCSB helaas slechts tweede.
De tegenstand was duidelijk groter dan in de eerste wedstrijd, maar ook ODI werd met 2-0 verslagen.
Hierdoor was de finale feitelijk al bereikt en nadat ODI en Blixembosch vervolgens gelijk speelden was het ook duidelijk dat de finale zou gaan tegen de derde tegenstander in de voorronde, NatLab.
Deze derde wedstrijd was  daardoor dus van geen enkel belang meer. Misschien daarom begon VCSB ongeïnspireerd aan de eerste set, die dan ook met groot verschil werd verloren.
In de tweede set wilde men dit toch rechtzetten. De drie spelers die langs de kant hadden moeten toekijken wilden er wel wat van maken.
De set begon echter weer moeizaam, maar de opgelopen achterstand werd weggewerkt en op het einde bleek VCSB net iets sterker.

Eindstand voorronde:
1. VCSB 3 - 5
2. NatLab 3 - 4
3. ODI 3 - 2
4. Blixembosch 3 - 1

De finale ging dus weer tegen NatLab.
VCSB was duidelijk frisser uit de voorronde
gekomen en de eerste set werd enthousiast
gespeeld. Op alle fronten was VCSB sterker en
naarmate de voorsprong groeide werd er ook
steeds beter gespeeld.
Omdat de eerste set met groot verschil was
gewonnen, was de tweede set bijna een
formaliteit.
De druk was weg en er werd iets minder
geconcentreerd gespeeld.
De tweede set ging steeds gelijk op en
uiteindelijk won NatLab deze set met minimaal
verschil.    Resultaat:

VCSB WINT DE AMSTELCUP 2009!

Beelden uit de finale..

De al bijna antieke wisselbeker is te bewonderen bij de sponsor, Cooijmans Optiek in de Dommelstraat te Son.
Rectificatie: De "te" antieke beker paste niet in het interieur van onze sponsor en is daar dus niet te "bewonderen".